Säljes

måndag 19 april 2010

Kick off!!!

Måste ju bara berätta att jag var på kick off med Min lilla bod i lördags. Vi hade jätte trevligt. Vi va på glas fusning (stavning??). Det var skit skoj! Vi fick göra varsin skål och av glaset som blev över fick vi göra lite smycken. Glaset är kvar där för vi måste tillbaka och slipa och bränna en gång till. Jag är så nyfiken på hur det kommer att se ut. En liten tjuv kik får ni här på det "råa" glaset.
Den till vänster är min och den andra är Petras

I halv tid fick vi en JÄTTE smarrig landgånd. Varför ta fotot när locket är på : )

Pernilla och Lena får lära sig att skära glas på den stora....apparaten!

Sen blev det LITE fika och konferenc på slut tampen.
Fick man lära sig nått nytt i gen då. Det var riktigt kul, lite klurigt hur man skulle lägga glaset, under eller över. Men som sagt fler bilder kommer när hela brännar grejen är klar.
Tack snälla Petra för en intressant och underhållande dag. Och för all god mat å godis å fika. Och för din extra tur till stan åt mig : ))
På återseende..........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Är så glad för alla kommentarer!!!